MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Wednesday, January 16, 2013

MESYUARAT AGUNG TAHUNAN JAWATANKUASA PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA BATALION VI


     Pada Mesyuarat Agung kali ini KRM Fasihah Syazwani Binti Ramli bertindak sebagai pengerusi majlis. Ucapan terima kasih serta kata alu-aluan diucapkan kepada Mejar Kesatria  Ujud Bin Pabil, Kapten Kesatria Nor Ezan Bin Omar, Kapten Kesatria Ismail Bin Pahmi, Kapten Kesatria Rosnani Binti Mohd Salleh, Kapten Kesatria Norfariza Binti Mohd Ali, KK Mohd Syafiq Bin Abu Hashim, KMdy Muhammad Firdaus Naim Bin Jahari, KMdy Nur Syuhada Binti Mohd Taib, Majlis Perwakilan Pelajar, Wakil Sektor B Dan Sektor C, Majlis Tertinggi JPKK, ketua-ketua kompeni, ketua-ketua biro, mantan-mantan komander serta komander- komander kesatria UiTM Johor diatas kesudian menghadiri mesyuarat agong kesatria Negara bagi sesi November 2012-April 2013. Majlis dimulakan dengan bacaan doa yang diketuai oleh KRM Muhammad Shukri Bin Saari  bagi memberkati lagi majlis yang berprestij ini.
komander kesatria batalion VI
     Ucapan telah di sampaikan oleh Pegawai Memerintah, KK Mohd Syafiq Bin Abu Hashim memberikan sedikit ucapan terima kasih dimana dalam ucapan tersebut beliau mengucapkan tahniah di atas komitmen yang diberikan oleh komander-komander kesatria selama ini. Beliau juga mengucapkan selamat datang kepada komander batch 22 yang baru menamatkan latihan intensif bakal komander pada semester lepas. Tidak lupa juga kepada komander kesatria yang telah mengharumkan nama UiTM Johor dalam pertandingan Jambori di UiTM Kelantan. Kontijen johor telah mendapat tempat ke dua dalam acara Rempuh halangan. Oleh itu, beliau menasihati agar setiap komander haruslah memberikan sepenuh komitmen dalam apa jua aktiviti yang akan dijalankan serta  dapat menjalankan tangungjawab dengan sebaik mungkin . Seterusnya beliau membubarkan ahli Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria sesi Jun 2012 - November 2012 dan memperkenalkan ahli Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria batalion Vl bagi sesi November 2012- April 2013.

ucapan Pegawai Memerintah
     Mejar Kesatria Ujud Bin Pabil memberikan ucapan terima kasih kepada  tetamu yang hadir seperti Pegawai Kehormat,Majlis Perwakilan Pelajar,Jawatankuasa Perwakilan Kolej sektor B dan c dan serta mantan-mantan komander yang sudi hadir memeriahkan majlis ini. Beliau mengucapkan selamat datang kepada batch 22 yang baru sahaja menamatkan latihan Insentif Bakal Komander pada  cuti semester yang lepas. Tidak lupa juga  ucapan tahniah diucapkan kepada komander johor kerana telah  membawa kejayaan di Jambori Uitm Kelantan dalam acara Rempuh Halangan. Kontijen Johor mendapat tempat kedua. Tahniah juga diucapkan kepada Komander Madya Nursyuhada binti Mohd Taib yang mendapat anugerah komander siswi  terbaik seluruh uitm. Beliau mengharapkan semua komander dapat memberikan sepenuh komitmen dan mencari lebih banyak lagi pengalaman. Tambahan lagi, beliau berkata komander kesatria adalah imej UiTM yang perlu dijaga. Sijil pentaulihan komander akan diberikan kepada batch seterusnya. Akhir kata, beliau mengucapkan tahniah dan semoga berjaya untuk pemerintahan semester ini.
ucapan Pegawai Kokurikulum
     Seterusnya , majlis ini diteruskan lagi dengan majlis pemakaian pangkat bagi Majlis Tertinggi Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria yang telah disempurnakan oleh Pegawai Kokurikulum iaitu Mejar Kesatria Ujud Bin Pabil dan diiringi oleh KK Mohd Syafiq Bin Abu Hashim.

komander yang naik pangkat
  • KMdy NUR SYURIA BINTI MOHD KHAFI
  • KM MOHD JASMAN BIN ABU BAKAR
  • KM NURUL FETRAH BINTI KHAMIS
  • KM SITI FARA AMIRA BINTI AZIZ
  • KM SITI NURAZIMA BINTI AHMAD JAIS
  • KM MUHAMAD THAQIF BIN AZMI
  • KM NOR ANIS AZURA BINTI NORZAM
  • KM AMER SYAZWAN BIN MANSOOR
  • KM NUR FATIN AKMAL BINTI JOHAR
  • KM SARAH SYAFIQAH BINTI ISMAIL
  • KM SITI NUR ATIQAH BINTI AZHAR
  • KM MOHAMAD FARHAN BIN MASKON
  • KM NORMAIAZA BINTI AZMAN
pemakaian pangkat



pemakaian pangkat
     Para tetamu didedahkan lagi tentang aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan dengan persembahan multimedia yang disediakan. Seterusnya para tetamu jemputan berpindah majlis untuk menjamu hidangan yang disediakan.

     Mesyuarat berakhir apabila selesainya pembentangan laporan aktiviti bagi setiap biro.Para tetamu dijemput untuk menjamu selera sebelum bersurai.

tetamu jemputan

Sekian, terima kasih.












No comments:

Post a Comment