MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Tuesday, January 22, 2013

AGM KOMPENI JABATAN PERTAHANAN AWAM MALAYSIA



     Pada 4 Januari 2013 yang lalu telah berlanggsungnya Mesyuarat Agong Tahunan Kompeni Jabatan Pertahanan Awam Malaysia di Dewan Karyawan 2. Pada mesyuarat agong kali ini, KRM Shafikah Nuriman binti Md. Nazri bertindak sebagai pengerusi majlis. Ucapan terima kasih serta kata alu-aluan diucapkan kepada Leftenan Kesatria Mohd Juakhir bin Hassan, Kapten Kesatria Muhammad Ismail bin Pahmi, Tuan Shukor bin Mohd Das selaku wakil jurulatih, Saudara Ammar Hakim bin Zulkofli selaku wakil mantan ketua kompeni, KM Noor Fatin Akmal binti Johar selaku ketua kompeni, wakil Top5 KMdy Nur Syuhada Binti Mohd Taib, Majlis Perwakilan Pelajar, wakil Jawatankuasa Perwakilan Kolej Sektor C, Majlis Tertinggi JPKK, para jurulatih, ketua-ketua kompeni, ketua-ketua biro, mantan-mantan komander, komander-komander kesatria UiTM Johor serta para pelajar kokurikulum diatas kesudian menghadiri mesyuarat agong Kompeni Jabatan Pertahanan Awam Malaysia(JPAM) bagi sesi November 2012-April 2013.
pelajar kokurikulum kompeni JPAM

     Majlis dimulakan dengan bacaan doa yang diketuai oleh KRK Muhamad Azfar bin Muhamad Rohani  bagi memberkati lagi majlis yang berprestij ini. Ucapan telah disampaikan oleh Saudara Ammar Hakim bin Zulkofli sebagai wakil Mantan Ketua Kompeni Sesi Jun – November 2012. Beliau mengucapkan tahniah di atas pencapaian Kompeni JPAM dalam Minggu Kokurikulum  semester lepas. Kompeni Jabatan Pertahanan Awam Malaysia telah mendapat naib johan untuk keseluruhan. Tambah lagi, beliau mengucapkan jutaan terima kasih atas penglibatan pelajar-pelajar kokurikulum dan para komander di atas kerjasama yang telah diberikan sekaligus membubarkan ahli Jawatankuasa Kompeni Jabatan Pertahanan Awam Malaysia bagi sesi Jun – November 2012.
ucapan wakil ketua kompeni
    Seterusnya majlis di teruskan lagi dengan ucapan Ketua Kompeni JPAM, KM Noor Fatin Akmal Binti Johar. Dalam ucapan ini, beliau telah memberitahu bahawa pelbagai aktiviti yang telah dirancang untuk semester ini, antaranya adalah “Sehari Bersama”, Program Latihan Luar JPAM untuk pelajar semester 3, Kem Jati Diri Anak Melayu untuk pelajar semester 1 dan 2 serta Malam Penghargaan Bakal-bakal Graduasi Jabatan Pertahanan Awam Malaysia. Oleh itu, tumpuan yang serus lagi berkesan serta kesungguhan dan kerjasama adalah antara faktor yang penting ke arah kejayaan. Seterusnya, beliau memperkenalkan ahli Jawatankuasa Kompeni Jabatan Pertahanan Awam Malaysia sesi November 2012 – April 2013.

ucapan ketua kompeni
   KMDy Nur Syuhada binti Mohd Taib memberikan sedikit ucapan sebagai wakil Top 5, mengucapkan terima kasih di mana dalam ucapan tersebut beliau mengucapkan tahniah di atas komitmen yang diberikan oleh komander-komander kesatria selama ini. Beliau mengucapkan setinggi-tinggi tahniah atas perlantikan KM Noor Fatin Akmal binti Johar selaku Ketua Kompeni Jabatan Pertahanan Awam Malaysia(JPAM) yang baru. Beliau berharap agar KM Noor Fatin Akmal dapat memberi komitmen yang baik sekaligus menaikkan nama kompeni. Seterusnya beliau memperkenalkan ahli Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria batalion Vl bagi sesi November 2012- April 2013.
ucapan wakil top 5
  Seterusya ucapan disampaikan oleh Left. (Kest.) Mohd Jukhir Bin HassanKompeni Jabatan Pertahanan Awam Malaysia. Beliau menasihatkan agar pelajar kokurikulum semester 1 dan sebagai peringatan kepada pelajar semester lain untuk hadir ke kelas kokurikulum pada setiap minggu. Beliau turut mengalu-alukan kedatangan pelajar kokurikulum semester 1 ke Kompeni Jabatan Pertahanan Awam Malaysia. Beliau berharap agar semua pelajar memberi kerjasama yang tinggi kepada komander-komander dan melibatkan diri secara aktif dalam aktiviti-aktiviti yang telah dirancang sejak semester lepas. Sesungguhnya, mengadakan sebuah program bukanlah suatu perkara yang mudah.
ucapan penyelaras kokurikulum
    Seterusya, para pelajar didedahkan lagi tentang aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan dengan persembahan multimedia yang disediakan. Seterusnya para tetamu jemputan berpindah majlis untuk menjamu hidangan yang disediakan. Berakhir sudah majlis pada hari tersebut.

No comments:

Post a Comment