MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Monday, August 31, 2015

Majlis Persaraan Kapt. (K) Samsuri bin Mohd Tahir

Pada 30 Ogos 2015 pada jam 4 petang semua komander berkumpul untuk menyediakan barang dan peralatan untuk disusun dalam Dewan Seri Temengong. Pada pukul 4.30 petang semua komander membuat barisan di dalam Dewan Seri Temengong. Tepat pada pukul 5.30 petang ketibaan VIP untuk masuk ke dalam dewan dan majlis pun bermula. Turut hadir Kol. (K) Prof. Madya Dr. Hj. Mohd Halim bin Kadri, Timbalan Rektor Hal Ehwal Pelajar UiTM Johor, para pegawai kehormat dan staff-staff unit kokurikulum.

Para pegawai kehormat dan para jurulatih yang turut hadir

Yang diraikan Kapt. (K) Samsuri bin Mohd Tahir

Selepas ketibaan masuk VIP, nyanyian 3 buah lagu wajib iaitu lagu negeri Johor, Negaraku dan Wawasan Setia Warga UiTM. Selepas nyanyian 3 lagu wajib, Pegawai latih 1, KMdy Muhammad Najib bin Ahmad Azir melapor kepada yang diraikan, Kapt. (K) Samsuri Bin Mohd Tahir untuk melakukan pemeriksaan barisan. Selepas pemeriksaan barisan, majlis diteruskan lagi dengan bacaan doa daripada KRM Mohamad Amirol Bin Ramli.

Kapt. (K) Samsuri bin Mohd Tahir memberikan ucapan buat kali terakhir
Penyampaian cenderamata tanda kenang - kenangan

Kemudian majlis diteruskan dengan taklimat dan amanat buat kali yang terakhir  daripada Kapt. (K) Samsuri Bin Mohd Tahir sepanjang beliau menjadi Ketua Staff Unit Kokurikulum UiTM Johor . Selepas taklimat, majlis diteruskan lagi dengan pemberian cenderahati kepada Kapt. (K) Samsuri Bin Mohd Tahir. Hadiah yang pertama merupakan wakil daripada unit kokurikulum iaitu Mejar (K) Ujud Bin Pabil. Yang kedua pula daripada Pegawai Memerintah Komander Kesatria Batalion VI, KK Muhammad Ikhmal bin Muhamad Fadzil, dan yang ketiga wakil daripada pegawai kehormat.

Sorakan 3 kali gempur komander

Para komander berbaris untuk Kapt. (K) Samsuri bin Mohd Tahir berjalan  lalu
Para tetamu VIP menjamu selera

Sesi bergambar bersama para pegawai kehormat dan para komander UiTM Johor

Majlis kemudian di meriahkan lagi dengan 3 kali sorakan gempur komander daripada komander-komander Batalion VI. Kemudian majlis berakhir dengan Pegawai Latih 1, KMdy Muhammad Najib bin Ahmad Azir melapor kepada yang diraikan, Kapt. (K) Samsuri Bin Mohd Tahir. Majlis kemudian di akhiri dengan para VIP diiring untuk ke menjamu hidangan yang telah disediakan. Semua komander kemudian membuat satu barisan bagi memberi hormat kepada Kapt. (K) Samsuri Bin Mohd Tahir buat kali yang terakhir untuk berjalan keluar daripada majlis.

No comments:

Post a Comment