MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Saturday, August 22, 2015

Program “Amal Bakti di Sekolah Kebangsaan Bukit Tunggal”

Pada 21 Ogos 2015, Ahli Jawatankuasa Kelab Briged Sukarelawan UiTM Johor telah mengadakan Program “Amal Bakti di Sekolah Kebangsaan Bukit Tunggal”. Program ini bermula pada pukul 7.00 pagi, semua peserta berkumpul di padang kawad lama untuk pengagihan peserta pada kumpulan kerja. Sebelum bertolak , para pesert amelakukan senaman pagi bagi mengelakkan rasa penat semasa melakukan gotong-royong. Pada pukul 8.00 pagi , semua peserta bertolak ke SK Bukit Tunggal. Tepat  jam 8.15, mereka tiba di SK Bukit Tunggal. Setelah tiba nya di situ, semua peserta sarapan pagi bersama-sama.

Para peserta melakukan senaman ringan

Pembahagian kumpulan dan tugasan

Selepas sarapan, para pesertamenyediakan peralatan mengecat dan membersihkan sekolah. Selepas menyediakan peralatan, semua peserta terus memulakan aktiviti dengan mengikut kumpulan yang telah di bahagikan. Selepas menjalankan aktiviti, tepat pukul 1 tengah hari, peserta di lepaskan untuk menunaikan solat Zuhur bagi komander siswi dan solat Jumaat bagi komander siswa. Selepas solat, semua peserta di beri makan tengah hari sebelum meneruskan gotong royong. Setelah makan tengah hari, gotong-royong diteruskan semula.

Aktivit mengecat semula tiang gol

Aktiviti mural

Mengecat di kawasan kantin sekolah
Minum petang
Selepas tamat aktiviti gotong-royong, peserta kemudian menunaikan solat Asar secara berjemaah. Kemudian , semua peserta diberi minum petang dan boleh beriadah di sekitar SK Bukit Tunggal. Pada pukul 7 malam, peserta diberi makan malam. Selepas makan malam, peserta-peserta semua menunaikan solat maghrib secara berjemaah dan mendengar tazkirah ringkas. 

Majlis penutupan dan pemberian penghargaan

Sesi bergambar bersama semua pihak yang terlibat

Sesudah sahaja solat isyak secara berjemaah. Semua peserta membuat persiapan majlis penutupan oleh jawatankuasa program. Tepat pukul 9.30 malam majlis perasmian dan penutupan bermula.pukul 10.30 malam semua peserta mengemas peralatan dan pulang ke UiTM.

No comments:

Post a Comment