MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Sunday, August 23, 2015

Hari Exploration De Jour (Induksi) Kesatria Negara Kompeni Bravo sesi Jun - Oktober 2015

Induksi ini iadakan pada 22 Ogos 2015 bertempat di Padang Kawad Utama UiTM Johor Kampus Segamat dan dihadiri oleh para pelajar kokurikulum Kesatria Negara 1 Kompeni Bravo UiTM Johor seramai 84 orang pelajar kokurikulum, 9 orang komander pengiring dan beberapa tetamu jemputan. Turut hadir para pegawai kehormat ,Lt. Kol. (K) Syazali Effendi Bin A. Wahab ,Mejar (K) Norfariza binti Mohd Ali, Mejar (K) Rosnani binti Mohd Salleh, Lt. (K) Fairus bin Abdul Shukor dan para jurulatih Kompeni Bravo.
Para pelajar dan komander Kompeni Bravo melakukan aktiviti senaman pagi
     
Para pelajar berbaris di padang kawaad


Hari Exploration de Jour Kesatria Negara Kompeni Bravo (Induksi) ini diadakan bertujuan untuk memantapkan lagi latihan untuk Karnival PERKAD yang bakal berlangsung awal September ini. Selain itu, program ini juga bertujuan untuk memupuk semangat kerjasama berkumpulan dan mengeratkan lagi hubungan silaturrahim antara para pelajar, komander-komander Kompeni Bravo dan penasihat Kompeni Bravo serta jurulatih-jurulatih Kesatria Negara Kompeni Bravo. Di samping itu, program ini dapat memberi pengalaman dan pengetahuan baru kepada setiap pelajar Kesatria Negara Kompeni Bravo dan dapat mewujudkan sikap kepimpinan dan keazaman diri yang tinggi dalam diri para pelajar Kesatria Negara semester 1 Kompeni Bravo.


Berikut adalah aturcara induksi yang dianjurkan.

Aturcara
7.30 pagi            : Pendaftaran pelajar kokurikulum.
7.45 pagi : Pelajar berkumpul.
8.15 pagi : Taklimat program dan senam robik.
8.20 pagi : Bacaan doa.
8.30 pagi : Sarapan pagi.
9.00 pagi     : Aktiviti pemantapan acara PERKAD.
12.30 tengahari       : Majlis Penutup.
12.45 tengahari      : Jamuan makan.
1.00   petang          : Bersurai

Aktiviti diteruskan lagi dengan acara pemantatapan PERKAD. Para pelajar dilatih mengikut pertandingan yang telah ditetapkan oleh para komander pengiring. Acara PERKAD ini melibatkan 9 kompeni termasuk suksis. Pelajar dan komander bertungkus lumus dalam persiapan acara PERKAD ini untuk menandingi kompeni lain dan ingin menambah baik daripada acara PERKAD yang lalu. Para pelajar juga bersemangat ketika berlatih bersama-sama komander dan para jurulatih.
Peserta CPR sedang dilatih oleh komander yang bertugas

Peserta rempuh halangan sedang berlatih memanjat tembok
Para tetamu kehormat yang sudi hadir ke Hari Exploration De Jour

Ucapan perasmian penutupan 


Hari Exploration de Jour Kesatria Negara Kompeni Bravo (Induksi) ini dilaksanakan sebagai pendekatan yang baru kepada pelajar kokurikulum yang menyertai aktiviti Hari Eksplorasi kali ini. Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak yang terlibat sepanjang Hari Exploration de Jour ini dilangsungkan. Terima kasih juga kepada para peserta yang hadir ke majlis ini. Tidak lupa juga kepada Komander Kesatria Kompeni Bravo, penasihat Kompeni Bravo dan penyelaras Kompeni Bravo dalam menjayakan majlis ini.

No comments:

Post a Comment