MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Sunday, August 09, 2015

Hari Eksplorasi (Induksi) Kompeni Bomba Dan Penyelamat sesi Jun - Oktober 2015

Hari Eksplorasi Kompeni Bomba dan Penyelamat (Induksi) ini diadakan pada 8 Ogos 2015 bertempat di Blok Karyawan, UiTM Johor . Dihadiri oleh para pelajar kokurikulum semester satu hingga semester tiga iaitu seramai 232 orang, 18 orang komander pengiring dan beberapa tetamu jemputan. 
Aktiviti senaman pagi
Sarapan pagi

Hari Eksplorasi Kompeni Bomba dan Penyelamat (Induksi) ini diadakan  untuk menguji minda para pelajar dalam aktiviti “treasure hunt” yang diadakan untuk pelajar kokurikulum semester 1. Selain itu, program ini  bertujuan untuk memupuk semangat kerjasama berkumpulan dan mengeratkan lagi hubungan silaturrahim antara para pelajar, komander-komander Kompeni Bomba serta jurulatih-jurulatih Kompeni Bomba dan Penyelamat. Program ini serba sedikit dapat membantu para pelajar kokurikulum semester 1 dari segi fizikal, mental, rohani dan jasmani. Di samping itu, para peserta dapat mempelajari asas tentang ilmu kebombaan dan menguji kecergasan fizikal dan daya tahan pelajar kokurikulum Kompeni Bomba dan Penyelamat.


Berikut adalah aturcara induksi yang diadakan ;

 Aturcara
7. 30 pagi : Pendaftaran pelajar kokurikulum.
8. 00 pagi : Aktiviti senaman pagi.
8. 30 pagi : Sarapan pagi.
8. 45 pagi : Pembahagian kumpulan.
9. 15 pagi : Membuat logo dan nama kumpulan sendiri.
9. 50 pagi : Memberi taklimat program.
10.00 pagi : Aktiviti sukan yang dirancang.
12.00 tengahari: Penyampaian cenderahati kepada jurulatih dan para pemenang.
12.15 tengahari: Makan tengah hari.
12.45 tengahari: Bersurai.


Puzzle game berkaitan gambar jurulatih dan komander
Aktiviti menggulung hos
Ucapan daripada jurulatih semasa majlis penutup

Penyampaian hadiah kepada para pemenang


Hari Eksplorasi Kompeni Bomba dan Penyelamat (Induksi) ini dilaksanakan sebagai pendekatan yang baru kepada pelajar kokurikulum yang menyertai aktiviti Hari Eksplorasi kali ini. Selain itu, majlis ini diadakan untuk menarik perhatian para pelajar untuk menyertai komander Kesatria. Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak yang terlibat sepanjang Hari Eksplorasi ini dilangsungkan. Terima kasih juga kepada para peserta yang hadir ke majlis ini. Tidak lupa juga kepada, jurulatih - jurulatih Kompeni Bomba dan Penyelamat yang saling bekerjasama dalam menjayakan majlis ini.

No comments:

Post a Comment