MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Tuesday, July 07, 2015

Perjumpaan Dwi-Tahunan Kompeni Kesatria Kembara sesi Jun - Oktober 2015

Pengerusi majlis bagi Perjumpaan Dwi-Tahunan pada kali ini ialah KRM Nur Aleea Aeunie Binti Mat Razak terima kasih serta kata alu-aluan diucapkan kepada para pegawai kesatria UiTM Johor, barisan jurulatih, barisan Top 10, barisan Majlis Tertinggi, komander-komander kesatria kembara, mantan- mantan Kompeni Kesatria Kembara dan serta pelajar kokurikulum Kompeni Kompeni Kesatria Kembara Semester 1, 2, dan 3 kerana sudi menghadiri Perjumpaan Dwi-Tahunan Kompeni Kesatria Kembara Sesi Jun – Oktober 2015. Majlis dimulai dengan bacaan doa yang diketuai oleh KRM Muhammad Tashdiq bin Basri bagi memberkati lagi majlis yang mulia ini.

Sesi pendaftaran pelajar kor Kesatria Kembara

Ketua Kompeni kesatria Kembara memberikan ucapan

UCAPAN PELANTIKAN KETUA KOMPENI

Ketua Kompeni Kesatria Kembara KM Nilam Mizati binti Mohd Ismail telah membuat pelantikan ahli jawatankuasa baru dan melantik ahli jawatankuasa yang baru.bagi Kompeni Kesatria Kembara sesi Jun - Oktober 2015.


UCAPAN DARIPADA WAKIL JPKK

KMdy Baharun bin Abu Samah pada semester ini mengucapkan selamat datang dan terima kasih kepada semua Ahli Kompeni Kesatria Kembara kerana telah menunjukkan komitmen yang tinggi dalam menghadiri Perjumpaan Dwi-Tahunan kali ini. Di samping itu, beliau juga menerangkan sedikit sebanyak tentang aktiviti-aktiviti yang telah berlangsung baru-baru ini

Penolong Pegawai Kokurikulum memberikan sepatah dua kata


UCAPAN PENOLONG PEGAWAI KOKURIKULUM

Penolong Pegawai Kokurikulum iaitu Kapten (K) Norsyidah binti Mahmat Sani, menerangkan mengenai sahsiah rupa diri pelajar dan Komander Kesatria Kembara, adab berkomunikasi dan pergaulan antara komander dengan pelajar kokurikulum dan jurulatih serta menggalakkan pelajar kokurikulum mengaktifkan diri dengan menyertai aktiviti yang dijalankan  oleh Kompeni Kesatria Kembara pada semester ini.

PENCAPAIAN PERSATUAN

Pada semester yang lepas iaitu sesi Jun-Oktober 2014 telah diadakan Minggu Kokurikulum (PERKAD). Terdapat pelbagai aktiviti yang telah dianjurkan, antaranya ialah pertandingan kawad kaki, CPR, rempuh halangan, kawad hos, simulasi bencana dan larian marathon. Kompeni Kesatria Kembara telah meraih tempat ke-2 bagi keseluruhan kompeni yang terdiri daripada 8 kompeni dan Suksis. Antara kemenangan Kompeni Kesatria Kembara adalah pertandingan kawad kaki tempat ke-6, CPR tempat ke-5, simulasi bencana tempat ke-6, dan kawad hos tempat ke-4, dan rempuh halangan tempat ke-1.


PERANCANGAN AKTIVITI SEMESTER INI

Perjumpaan  Dwi-Tahunan Kompeni Kesatria Kembara .
Perkhemahan Pusat Besar dan Pusat Latihan Air, Ayer Keroh, Melaka.
Pertandingan Orienteering Kembara.
PERKAD.

Para pelajar kor Kesatria Kembara


Para tetamu didedahkan lagi tentang aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan dengan persembahan multimedia yang disediakan. Seterusnya para tetamu jemputan berpindah majlis untuk menjamu hidangan yang disediakan. Pengerusi majlis iaitu KRM Nur Aleea Aeunie Binti Mat Razak mengharapkan kerjasama dari setiap Ahli Kompeni Kesatria Kembara supaya memberikan kerjasama yang sepenuhnya agar segala aktiviti yang dirancang dapat dilaksanakan dengan jayanya. Pengerusi majlis telah mengakhiri mesyuarat pada kali ini dengan bacaan Tasbih Kifarah dan Surah Al-Asr.

No comments:

Post a Comment