MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Friday, January 20, 2017

PERJUMPAAN DWI-TAHUNAN KOMPENI KESATRIA KEMBARA SESI DISEMBER 2016 - APRIL 2017

Pada 10 Januari 2017 bersamaan dengan hari Selasa yang lepas telah diadakan Perjumpaan Dwi-Tahunan Kesatria Negara Kompeni Kesatria Kembara Sesi Disember 2016 - April 2017 di Dewan Kuliah 1 (DK1) pada jam 8:30 malam.

Pendaftaran bagi pelajar semester 1, 2 dan 3.
Pengerusi majlis bagi perjumpaan pada kali ini ialah KRM Nur Batrisyia Binti Zanundin. Ucapan terima kasih serta kata alu-aluan diucapkan kepada penasihat Kompeni Kesatria Kembara, wakil TOP 10 Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria (JPKK),  Ketua Kompeni Kesatria Kembara, komander-komander Kesatria Kembara,  semester 1, 2 dan 3 kerana sudi menghadiri Mesyuarat Agong Dwi-Tahunan Kompeni Kesatria Sesi Disember 2016 - April 2017.

Majlis dimulakan dengan bacaan doa yang diketuai oleh Muhammad Firdaus bin Mohd Sao'd bagi memberkati lagi majlis yang mulia ini.

Bacaan doa yang diketuai oleh Muhammad Firdaus bin Mohd Sao'd.
Majlis seterusnya menjemput Penyelaras dan Penasihat Kompeni Kesatria Kembara iaitu  Lt. Muhammad Fairus Bin Abdul Shukor (KEST) untuk menyampaikan sedikit ucapan serta majlis diteruskan lagi dengan ucapan oleh Ketua Kompeni Kesatria Kembara iaitu KM Ammar bin Abdul Rahim untuk membubarkan Ahli Jawatankuasa Kompeni Kesatria Kembara yang lama dan membuat perlatikan ahli jawatankuasa yang baru bagi Kompeni Kesatria Kembara sesi Disember 2016 - April 2017. Beliau berharap agar para pelajar semester 1, 2 dan 3 dapat memberikan kerjasama yang sepenuhnya kepada para Komander Kesatria.

Ucapan daripada penyelaras dan penasihat Kompeni Kesatria
Kembara.
Ucapan daripada Ketua Kompeni Kesatria Kembara.
Majlis diteruskan lagi dengan ucapan oleh wakil TOP 10 Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria Batalion VI (JPKK), iaitu KMdy Nur Husnina binti Amran. Beliau mengucapkan selamat datang dan terima kasih kepada semua ahli Kompeni Kesatria Kembara kerana telah menunjukkan komitmen yang tinggi dalam menghadiri perjumpaan kali ini. Disamping itu, beiau juga menerangkan sedikit sebanyak tentang aktiviti-aktiviti yang telah berlangsung baru-baru ini.

Ucapan daripada wakil Top 10.
Majlis terus berlansung dengan tayangan multimedia yang mendedahkan aktiviti-aktiviti semester lepas pada para tetamu. Seterusnya para tetamu jemputan berpindah majlis untuk menjamu hidanganyang telah disediakan.

Pengerusi majlis iaitu KRM Nur Batrisyia Binti Zanundin mengharapkan kerjasama daripada setiap ahli Kompeni Kesatria Kembara supaya memberikan kerjasama yang sepenuhnya agar segala aktiviti yang dirancang dapat dilaksanakan dengan jayanya, Pengerusi majlis telah mengakhiri mesyuarat pada kali ini dengan bacaan Tasbih Kifarah dan Surah Al-Asr.

Gambar kenang-kenangan Kompeni Kesatria Kembara.



No comments:

Post a Comment