MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Thursday, January 08, 2015

Perjumpaan Dwi-tahunan Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria Batalion VI UiTM Cawangan Johor sesi Disember 2014 - April 2015

Pada Perjumpann Dwi-Tahunan kali ini KRK Nur Aini Farhana Binti Zamri dan KRM Muhammad Zainularif Bin Abd Jamil bertindak sebagai pengerusi majlis. Ucapan terima kasih serta kata alu-aluan diucapkan kepada komander dan pegawai-pegawai kesatria UiTM Johor di atas kesudian menghadiri Perjumpaan Dwi-Tahunan Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria bagi sesi Disember 2014-April 2015. Majlis dimulakan dengan bacaan doa dan asmaul husna yang diketuai oleh KRM Mohd Ashraf Huzairi Bin Hussain bagi memberkati lagi majlis yang berprestij ini.

Lt.M (K) Mohd Syafizi Bin Shahrani sebagai pegawai memerintah memulakan ucapan beliau dengan sedikit pantun. Beliau menyatakan bahawa anggota Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria(JPKK) pada semester ini merupakan semester yang paling ramai keanggotaan sebagai komander kesatria yang telah mencecah 200 orang. Ucapan tahniah ditujukan kepada komander siri 26 yang telah tamat Latihan Intensif Bakal Komander dengan jayanya selama 2 minggu. Terserlah kebahagiaan di wajah beliau selepas kontinjen Johor telah membolot kesemua tempat dalam acara yang dipertandingkan semasa Jambori siri 10. Akhir sekali, ucapan beliau berakhir dengan pembentangan carta organisasi batalion ke-6 sesi Disember 2014 hingga April 2015, hanya terdapat sedikit sahaja perubahan di dalam organisasi sesi ini pada jawatan ejutan 2, ketua kompeni charlie dan ketua biro tugas-tugas khas.






Mejar (K) Ujud Bin Pabil amat bangga akan komander kesatria yang telah membuktikan bahawa kejayaan yang terhasil bukan kerana mereka tuan rumah tetapi dibuktikan dengan usaha gigih masing-masing. Ucapan terima kasih ditujukan kepada pegawai unit kor dan pegawai kehormat kerana bertungkus-lumus dalam menjayakan jambori siri 10 ini. Pelbagai perubahan telah di hasilkan semasa jambori siri 10 berbanding jambori yang lepas. Selain itu, pelbagai perancangan untuk membuat perubahan seperti bekerja dengan MOU dalam penglibatan aktiviti. Sedikit penerangan diberikan oleh beliau tentang penubuhan komander kesatria. Tujuan utama adalah untuk anak Melayu sendiri dalam menjadikan mereka lebih berdisiplin dan dihormati. Di UiTM Johor ini, kewujudan komander kesatria tidak ketahui oleh pelajar walaupun telah lama ditubuhkan. Akhir sekali, beliau akan berusaha dengan bantuan komander kesatria untuk memberi kerjasama kepada JPK dan JPP untuk menjalankan aktiviti UiTM Johor.

Seterusnya, majlis diteruskan lagi dengan majlis pemakaian pangkat bagi Majlis Tertinggi Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria yang telah disempurnakan oleh Pegawai Kokurikulum iaitu Mejar (K) Ujud Bin Pabil, Mejar (K) Nor Ezan Bin Omar dan Mejar (K) Norfariza Binti Mohd Ali.

1. KMdy HYDER MUSADDIQ BIN HYDER SYAHRIZAN
2. KMdy KHAIRUL BARI’AH BINTI SAMSUDDIN
3. KMdy NURSHAZWANI BINTI MOHD ARIFF
4. KMdy NUR ZURULAIN BINTI MOHD ARIS
5. KM MUHAMMAD IKHMAL BIN MUHAMAD FADZIL
6. KM NURUL IMAN BINTI ZAMRI
7. KM MALIHA NAJIHA BINTI MASTAN
8. KM MUHAMMAD NUR HIDAYAT BIN SELAMAT
9. KM NUR HAFIZAH BINTI RAHMAT
10. KM MUHAMMAD ILLIYYIN BIN MAT ISHAM
11. KM JULIANA TASHA BINTI SUKARDI
12. KM NURLIYANA BTE KAMARUDDIN



Seterusnya, sesi penyampaian hadiah bagi Pasukan Jambori Tahunan & Pentauliahan Komander Kesatria Siri 10/2014 yang telah disempurnakan oleh Pegawai Kokurikulum iaitu Mejar (K) Ujud Bin Pabil, Mejar (K) Nor Ezan Bin Omar dan Mejar (K) Norfariza Binti Mohd Ali. Acara yang telah dipertandingkan adalah merempuh halangan yang mendapat tempat pertama, kawad kaki dengan tempat pertama dan kebudayaan dengan tempat ke-3.



Para tetamu didedahkan lagi tentang aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan dengan persembahan multimedia yang disediakan. Seterusnya para tetamu jemputan berpindah majlis untuk menjamu hidangan yang disediakan.

Berikut merupakan Majlis Tertinggi Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria UiTM Johor bagi sesi Disember 2014 - April 2015






No comments:

Post a Comment