MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Monday, September 03, 2012

SAMBUTAN HARI KEMERDEKAAN YANG KE 55


  Pada 31 Ogos 2012, sambutan Hari Kemerdekaan yang ke 55 di Padang bola sepak di  Bandar Segamat, Johor.  Jawatan Perwakilan Komander Kesatria telah mengambil bahagian dalam perbarisan lintas hormat. Terdapat dua platun JPKK dengan membawa bendera Malaysia dan bendera Negeri Johor. Sambutan hari Kemerdekaan dihadiri oleh wakil Menteri Besar Johor. Selepas itu, Acara dimulakan pada pukul 8 pagi dengan dimulakan lintas hormat dari platun Komander Kesatria Uitm Segamat dan platun-platun dari wakil dari badan kerajaan yang lain. Perbarisan lintas hormat diiringi oleh Pancaragam Brass Band UiTM Segamat, Johor.


Selepas itu majlis diteruskan dengan persembahan nyanyian oleh kumpulan koir, lintas hormat dari Badan Kerajaan seperti PDRM, SPRM, FELDA dan lain-lain lagi. Selepas itu ucapan dari wakil Menteri Besar Johor dan bacaan ikrar oleh pelajar Sekolah Menengah Tinggi Segamat.



Selepas itu, majlis diteruskan dengan persembahan-persembahan daripada Persatuan Silat Cekak dan Pancaragam UiTM Johor. Selepas tamat persembahan, acara penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang dalam acara yang telah dipertandingkan. Majlis tamat dan tetamu bersurai.



No comments:

Post a Comment