MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Monday, August 06, 2012

Sukan Komander (SUKOM) 2012

Pada 14 Julai 2012, Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria telah mengadakan aktiviti bagi semester Jun Oktober 2012 iaitu Sukan Komander di Padang Utama, UiTM Johor cawangan Segamat. Tujuan utama Sukan Komander ini diadakan adalah bagi mengeratkan lagi silaturahim antara semua komander.
Aktiviti ini diketuai oleh KRK Muhd Azfar bin Rohani dan dibantu oleh komander-komander yang lain bagi melancarkan aktiviti Sukan Komander ini. Sukan Komander ini telah dirasmikan oleh KK Mohd Syafiq bin Abu Hashim selaku Pegawai Memerintah dalam organisasi JPKK.
Aktiviti yang pertama iaitu physical training bagi tujuan memanaskan badan sebelum melakukan sesuatu aktiviti yang lasak. Selepas itu, para komander menikmati sarapan pagi yang telah disediakan.
Seterusnya, semua komander menyertai aktiviti explorace, tarik tali, sukaneka dan permainan bola tampar. Aktiviti explorace yang dipertandingkan sangat mencabar mental dan fizikal. 
Acara berakhir dengan upacara penyampaian hadiah bagi para pemenang dan bersurai. Terima kasih kepada semua yang telah menjayakan aktiviti ini secara langsung atau tidak langsung.

  

 

No comments:

Post a Comment