MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Monday, February 24, 2014

PERKHEMAHAN KOMPENI BADAN PERTOLONGAN CEMAS (BPC)

         Pada 20 Februari 2014 Kompeni Badan Pertolongan Cemas (BPC) telah mengadakan perkhemahan selama 3 hari 2 malam di De’rhu Ombak, Endau Rompin. Pada pukul 2.30 petang para pelajar telah berkumpul di padang kawad dan bertolak pada pukul 3.00 petang.

     Setelah sampai di tapak perkhemahan para pelajar dikehendaki untuk mendirikan khemah dan dibahagikan kepada beberapa kumpulan bagi sesi ‘ice breaking’. Selepas sesi ‘ice breaking’ pelajar-pelajar menjamu makan malam yang disediakan oleh komander.



     Keesokan harinya pula aktiviti diteruskan lagi dengan ‘PT’ pagi. selepas itu, pelajar dikehendaki untuk berada dalam kumpulan bagi sesi LDK. Pada sebelah petang pula, BPC melakukan riadah bersama ahli-ahli BPC dan pada sebelah malam pula pelajar dibenarkan untuk membuat persiapan diri dan berada dalam kumpulan untuk melakukan malam kebudayaan.






         Pada hari terakhir perkhemahan BPC, setelah aktiviti ‘PT’ pagi dan pertandingan pertolongan cemas dikalangan ahli BPC. Seterusnya adalah sesi penyampaian hadiah kepada kumpulan yang menang dan juga kepada tetamu yang hadir ke kem perkhemahan BPC.


No comments:

Post a Comment