MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Saturday, July 12, 2014

Perjumpaan Dwi-Tahunan Kompeni Jabatan Pertahanan Awam (JPAM)

      Pada 25 Jun 2014, Kompeni Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) UiTM Cawangan Johor telah mengadakan Perjumpaan Dwi-Tahunan di LT1 jam 8.30 Malam. Seramai 200 org termasuk jurulatih, para komander, dan para pelajar telah menghadirkan diri pada malam tersebut. Perjumpaan ini bertujuaan untuk membubar ahli jawatankuasa yang lama dan melantik ahli jawatankuasa yang baru.

KRM Rabiatul Adawiyah Binti Harun telah ditugaskan sebagai pengerusi majlis untuk perjumpaan pada kali ini. Majlis dimulakan dengan bacaan Asmaul Husna dan bacaan doa yang diketuai oleh KRK Abdul Rahman Bin Azlan. Selepas itu ucapan alu-aluan disampaikan oleh Penyelaras Kompeni JPAM, Left. (Kest.) Muhammad Fairus Bin Abdul Shukor. Disusuli dengan ucapan Pegawai Kehormat Kompeni JPAM, Kapt (Kest) Muhamad Ismail Bin Pahmi.    


Kapt (Kest) Muhamad Ismail Bin Pahmi
               
Seterusnya majlis diteruskan dengan Pembubaran Jawatankuasa Kompeni JPAM sesi November 2013-April 2014 oleh Mantan Ketua Kompeni JPAM sesi November 2013-April 2014, KM Nazatul Hazwani Binti Mohd Zal dan Pelantikan Jawatankuasa Baru Kompeni Jabatan Pertahanan Awam Sesi Jun – Oktober 2014 oleh Ketua Kompeni Jabatan Pertahanan Awam KM Shafikah Nuriman Binti Md Nazri.

Ucapan diteruskan lagi dengan Pembentangan Organisasi JPKK Batalion VI Sesi Jun-Oktober 2014 oleh Pegawai Latih 1 KMdy Muhizan Bin Miskam. Beliau memberi penerangan serba sedikit mengenai Komander Kesatria serta kejayaan yang telah mereka capai sepanjang semester lepas. Para pelajar juga amat digalakkan agar menyertai Jawatankuasa Komander Kesatria Batalion VI.

Wakil Top 10 Jawatankuasa Perwakilan Komander Kesatria Batalion VI
KMdy Muhizan Bin Miskam

Sebelum besurai dan bergerak ke jamuan ringan, para tetamu ditayangkan dengan tayangan multimedia berupa video organisasi Jawatankuasa Komander Kesatria Batalion VI sesi Jun-Oktober 2014 serta aktiviti-aktiviti yang dilakukan pada semester lepas serta video Jawatankuasa Kompeni Jabatan Pertahanan Awam sesi Jun – Oktober 2014 dan aktiviti kompeni JPAM sepanjang November 2013 – April 2014.
.

Semasa Majlis Dijalankan


Gambar kenangan AGM Jabatan Pertahanan Awam Malaysia
Sekian, terima kasih.




No comments:

Post a Comment