MAJLIS PERWAKILAN KOMANDER KESATRIA


Sunday, September 01, 2013

Sambutan Kemerdekaan ke-56

Pada 31 Ogos 2013 (Sabtu) yang lalu, Komander Kesatria UiTM Johor telah menyertai perbarisan sempena menyambut hari kemerdekaan yang ke-56 tahun di Dataran Segamat. Seramai 73 orang komander dari UiTM Johor, 27 orang komander dari kampus Johor Bharu dan seramai 36 orang bakal komander telah menyertai perbarisan kemerdekaan ini.



Program ini dimulakan dengan perarakan. Seramai 56 orang komander membawa bendera Malaysia dan seramai 51 orang komander membawa bendera negeri Johor.Perarakan bermula di padang Batu Hampar dan berakhir di Dataran Segamat.Perarakan ini juga diiringi oleh Brass Band UiTM Johor.


Selepas perarakan masuk ke Dataran Segamat, program diteruskan lagi dengan majlis perasmian. Majlis ini telah dirasmikan oleh wakil YAB Menteri Besar Johor iaitu, Y.B Datuk Ir. Haji Hasni Bin Haji Mohammed, Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Negeri Johor. 

Pada perbarisan kali ini juga, acara padang telah dibuat. Brass Band UiTM Johor telah membuat persembahan. 

Perbarisan kemerdekaan kali ke-56 ini diakhiri dengan acara penyampaian hadiah. Pada kali ini, UiTM Johor telah merangkul pencapaian yang begitu baik sekali. UiTM Johor memenangi acara sepandukterbaik dan pencahayaan lampu bangunan terbaik.Syabas dan tahniah diucapkan.

Disini disertakan lagu tema kemerdekaanke-56

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment